CÍM: Az út végén
KORHATÁR: nem korhatáros... szerintem...
MŰFAJ: általános, sötét, dráma, angst
FIGYELMEZTETÉSEK: (lelki) kínzás, komor gondolatok
MEGJEGYZÉSEK: Ezt a történetet Lilianának ajánlom, aki elküldte hozzám a Nőt, de nem volt teljesen tisztában, hogy én mit teszek majd vele.
TARTALOM:
"És nem tudom mi ez, de jó nagyon
Fájása édes, hadd fájjon, hagyom
Ha balgaság, ha tévedés, legyen..."
/Juhász Gyula/
Ez valami szösz, vagy annál is rosszabb.
BEFEJEZETT
Hosszú út, végtelenbe nyúló cél.
Még sötét van, amikor elindulok, de tudom, hogy végül minden ezernyi szikrára robban majd. Egészen olyan lesz, mint egy szappanbuborék. Akár a hóban fetrengő közfény neontüze, ahogy erőlködve próbálja megolvasztani a fehér szilánkos takarót, mint a nagy testvér, akire mindig is irigy volt.
Az a munkám, hogy árulom a testem. Ebből élek, a testemből.
Minden éjszaka, újra, s újra megmutatom a világnak, bizonyítva, hogy bármi elérhető.
Bebizonyítva. Bizonyítva. Bizonygatva.
Mindig ezt szerettem volna.
Ha elismerik, azt, ami vagyok. Olyannak amilyen vagyok.
Mindig ezt akartam. Mindig ezt! Mindig?
Itt a lehetőség. Az a Nagy, ami mindenki életében csak egyszer jön el.
Egyedül vagyok. Egyedül jutottam idáig.
Kicsit fázom.
A smink takar, az arcom hófehér a merev, rózsaszín halotti lepel alatt, tekintetem sötét tuskarikás, és a szemhéjam csillámoktól terhes, pedig ezek akár a rég összetör álmok szilánkjai is lehetnének, amiket soha nem mertem elsírni, mert féltem, még mindig félek, hogy felsértene, ha hagynám őket előbuggyanni.
Szebben szikrázik az összetört ékkő, mert több oldalról éri a fény. Sokkal többnek látszik így, szétforgácsolva, mintha egészben őrizgettem volna, bár tény, hogy kevésbé értékes.
Valamit valamiért.
Ajkam vérvörös, a ruhám hosszú, fekete.
Mi ez most, ha nem egy tökéletes áldozati szertartás?
Vajon mit kell még megölnöm, hiszen csak én maradtam, semmim sincs már?
Lassan lépkedek, egyre előrébb a beláthatatlan úton, egyenesen a vakító fénybe. Már itt is van.
De ez messze nem olyan, mint az alagút végi.
Ez csak elvakít, megvakít.
Állok az út végén, és ott nincsen más, csak a szakadék köztem, és az emberek között.
Káposztafejek.
Azt mondták, képzeljem oda őket, és semmi baj nem lesz.
Most itt van körülöttem egy csomó zöldség, pedig már minden vagyok, csak vega nem.
Húst akarok, valódi élő, meleg húsra vágyom.
Egy ölelésre. Amolyan igazira, lelket kiszorítóra,átmelegítőre, olyanra, ami képes felolvasztani a havat körülöttem. Magát a Napot akarom, és nem a vakuk ócska utánzatát, mert most fázom kicsit.
Hogy jutott mindez az eszembe?
Rég nem gondolkodtam már...
Nézem ahogy a fehér világ összemosódik, és egyetlen lehetetlen pillanatra egyé olvad. Ahogy a ruhám kontrasztot alkot a kinti szűzies tisztasággal, és nekem most nagy mosollyal, vörös ajkaimon, hisztérikus nevethetnékem támad.
Mert én vagyok a fekete, míg a világ hófehér.
Ez valami groteszk kifordított jin-jang talán?
Megvakulok, ahogy villan. Káprázik.
Felém villannak a mosolyok, és én képtelen vagyok mást tenni, mint valami remekbe szabott jégdarab módján visszatükrözöm ezt, miközben odalenntre, mélyre, ahova már senki sem lát a zavaros víztől, felismerhetetlenségig torzul a kép.
Ezt álmodom. Lehunyom a szemem...
Sikerült.
Méltóságteljesen fordulok meg. A bokám nem remeg. A ruhám hullámzik. Az arcom jégvirág.
Odakinn hull a hó, idebenn hull a hó. Fázom, ahogy betakar, melegem van.
A csillám lassan mégis lefolyik, és rózsaszín nyomot hagy...
Én pedig újra lépek, ezúttal vissza kettőt. Aztán megint.
Nem menekülök. Csak lassan, komótosan. Emelt fejjel.
Én vagyok most az Éjnek Úrnője.
Egy ragadozó, akit káposztával akarnak jóllakatni...
Egy félbevágott mosoly, ennyi telik tőlem. Elhúzom a szám, és gúnyosan nézek farkasszemet a mögöttem toporgókkal, akik mind a fény felé libbennének.
A Nap tüze felemészt, az utánzat pedig maga is bezárva lobog. Az egyikhez fel nem, a másikhoz hozzá nem érhetsz.
Nézek a sötétbe, most többet látok, és végre őszintén elmosolyodhatok, mert tudom, hogy engem nem látnak.
Én elmondhatom magamról, hogy elértem az út végére.
Én elmondhatom magamról ezt, innentől minden este, minden éjszaka.
Én elmondhatom, hogy nincsen ott semmi.
-------------------------------------------------------------------------------
Drac: Elnézést mindenkitől, aki nem erre számított tőlem, ez valahogy... megírta magát. De majd igyekszem visszatuszkolni a gondolataimat legközelebb oda, ahová valóak, a jég alá XD
|
folyt.
“amiket soha nem mertem elsírni, mert féltem, még mindig félek, hogy felsértene, ha hagynám őket előbuggyanni.” – egyes szám-többes szám: amiket-felsértene-őket, helyesen: felsértenének
Az a baj, hogy a mondat egy részét ragadtad ki, így valóban nem értelmes. De ha az egészet nézed, ezt kapod:
A könnyeket nem meri elsírni, mert fél, ha megpróbálja, akkor Az Az Álom, ami összetört, felsértené, majd visszatérünk a könnyek képhez, ami megint többesszám.
“Szebben szikrázik az összetört ékkő, mert több oldalról éri a fény.” – a fény ugyan onnan éri: több oldalra veri vissza a fényt
Több oldalról éri, hiszen egy kockának, mondjuk, van hat oldala, de ha feldarabolod mondjuk csak kettőbe, akkor már tizenkét oldala lesz…
“Sokkal többnek látszik így, szétforgácsolva, mintha egészben őrizgettem volna, bár tény, hogy kevésbé értékes.” – első vessző felesleges, jelen-múlt: látszik így-őrizgettem, helyesen: őrizgetném
Most látszik többnek, és már összetörtem. Ez régen történt, nem ebben a pillanatban. Most már csak a szilánkokban “gyönyörködünk”.
“mint az alagút végi.” – alagútvégi
A magyar nem véletlen használ erre két szót.
Az alagútvégi fény, az az a fény
de ez nem biztos, hogy egyenlő az alagút végén lévő fénnyel, mert az lehet akár a vonat is, mint az egyszeri viccben
“és nem a vakuk ócska utánzatát,” – nem utánzását akart lenni?
nem. Mert nem a vakuk fényére van szükségem, hanem a Napra, annak a mindent fénybe vonó kitörésére, és nem arra az “ócska” villanásra, mire a fényképezőgép képes.
“Megvakulok, ahogy villan. Káprázik.
Felém villannak a mosolyok,” – sok a villan
Ami erőszakosan állítja párhuzamba a merev képek ígéretét a már most merev mosolyokéval.
Az írás ezt takarja. Amikor odaérsz, és rádöbbensz, hogy mindig ezt akartad, de mégsem. Amikor megmászod a hegyet, és rájössz, nincs tovább, elfogyott. Ennyi. Amikor hónapokat készülsz, ott a nagy pillanat, és elmúlik…
A fokozás is erre hivatott. Mindig várod Azt a pillanatot, és nem kapsz igazából semmit.
Csapong, mert bevillannak a képek, nem összefüggően gondolkozol, közben keresed a válasz a kérdésre: miért? Miért kerested ezt?
Ez adja a lüktetést, és a lényeg pedig, hogy igenis eljutsz az A-ból a B-be, azután rájössz, hogy inkább szeretnéd elölről kezdeni.
A képek pedig pont csak annyira zavarosak, amennyire az ember gondolatai azok.
Köszönöm, hogy írtál, az elemzésedet, és ezt a másik olvasatot. :)
Üdv. Drac